Aliexpress – nákup, dodanie, reklamácie, spory, vrátenie tovaru aj peňazí
Obsah článku: + Zobraziť obsah článku
- Výhody a nevýhody nakupovania na Aliexpress.com
- Čo sa oplatí a neoplatí kupovať na Aliexpress.com
- Ušetrite ešte viac so zľavovými kupónmi
- Predajcu i tovar si vopred preverte
- Doprava zadarmo nie je vždy najlepšou voľbou
- Najrýchlejšie zaplatíte platobnou kartou
- Kedy sa platí clo a DPH?
- Garancie Aliexpress a ako ich uplatniť
- Skúsenosti užívateľov s nákupmi cez Aliexpress
Určite ste už počuli od známych či čítali na internete o nakupovaní cez internet z Číny. Najznámejšou stránkou, cez ktorú ľudia nakupujú, je Aliexpress.com a jej hlavnými výhodami sú nepreberné množstvo druhov tovaru a veľmi nízke ceny.
V článku vám prinášame podrobný návod, ako na Aliexpress.com nakupovať, ako si zvoliť vhodný tovar a na čo si dať pri nákupe pozor, aby vám domov kuriér doručil to, čo ste si skutočne objednali.
Najpredávanejšie na Aliexpresse – Darčeky pre deti
Hľadanie darčekov ⭐ pre dieťa samo osebe je pomerne náročné. Keď konečne nájdete vhodný dar môžete zistiť, že je trochu drahý a nemôžete si ho dovoliť. Potom sa tortúra s hľadaním darčeka opakuje, kým nenájdete niečo v rozumnej cenovej hladine, čo by sa pritom vášmu dieťaťu páčilo. Čo tak... Prečítať článok
Výhody a nevýhody nakupovania na Aliexpress.com
Aliexpress nie je e-shop. Je to webová stránka, na ktorej ponúkajú svoje produkty na predaj stovky rôznych výrobcov či predajcov z Číny – ide teda o akési elektronické trhovisko so všetkými výhodami i negatívami.
Hlavnou výhodou je, že si môžete vyberať spomedzi tisícok druhov tovaru. Väčšina z nich má veľmi nízku cenu, ceny drobných výrobkov sú často aj niekoľkonásobne nižšie než v slovenských e-shopoch alebo predajniach. Navyše, pri väčšine drobných zásielok ponúka Aliexpress dopravu zadarmo.
Najväčšou nevýhodou Aliexpress.com je, že stránka je v anglickom jazyku. Môžete si tiež zvoliť nemčinu či ruštinu (pre tých skôr narodených) alebo ďalšie svetové jazyky. Bez znalosti cudzieho jazyka však váš nákup nebude jednoduchý. Stránka síce ponúka možnosť strojového prekladu cez Prekladač Google, ale ako to už býva, výsledok nie je stopercentný.
Ďalšou nevýhodou je, že rozhranie stránky Aliexpress.com vám môže pripadať trochu komplikované, obzvlášť, ak nemáte bohaté skúsenosti s nakupovaním cez internet.
Čo sa oplatí a neoplatí kupovať na Aliexpress.com
- Domáce potreby a drobnosti – na Aliexpress ich nájdete tisícky – od rôznych pomôcok do kuchyne cez rohožky, pelechy pre domáce zvieratá až po drobné náradie. Tieto veci sú na Aliexpress omnoho lacnejšie než v slovenských e-shopoch alebo predajniach.
- Oblečenie – v tomto segmente je to cca 50:50, že narazíte na nekvalitný kus, ktorý často ani nemusí zodpovedať fotografiám. Dajte si pozor aj na napodobeniny známych značiek (tzv. fejky), tie vám totiž môžu colníci zabaviť a budete musieť žiadať o vrátenie peňazí (pozri odstavec Garancie Aliexpress a ako ich uplatniť). Taktiež zvážte nákup oblečenia pre deti, predsa len neviete, z akého je materiálu a aké škodlivé látky môže obsahovať.
- Hračky – hračky sú, podobne ako domáce potreby, zväčša lacné. Kupovať na Aliexpress hračky pre najmenšie deti, ktoré si všetko vkladajú do úst, nemusí byť práve najlepší nápad. Nemáte totiž úplnú istotu, že sú vyrobené zo zdravotne neškodného materiálu.
- Bižutéria – veľmi obľúbený tovar u žien každého veku. Na Aliexpress nájdete nepreberné množstvo rôznych doplnkov od náušníc cez náramky až po rôzne retiazky či medailóny. Kvalita spracovania býva obstojná a ceny až smiešne nízke (často pod 1 euro).
- Elektronika – pri tomto druhu tovaru už býva citeľný problém s kvalitou, preto schopnosti čínskej elektroniky radšej nepreceňujte. Často bývajú použité menej kvalitné komponenty (napr. displej s horším farebným podaním) a slabšie býva aj materiálové spracovanie.
- Peňaženky, obaly na mobilné telefóny – taktiež veľmi obľúbený segment, z ktorého nájdete na Aliexpress.com stovky, ak nie tisícky druhov. Na výber máte od najrôznejších odolných krytov na takmer všetky druhy smartfónov cez luxusnejšie obaly na tablety a notebooky až po elegantné peňaženky, tašky či rukavice. Ak si priplatíte zopár eur, natrafíte aj na kvalitnejšie výrobky.
- Športové potreby – oplatia sa skôr menšie pomôcky a doplnky na šport ako napr. cyklistické dresy, rôzne chrániče, okuliare a pod. V ponuke nájdete aj bicykle a iné veľké športové náčinie, ich doprava je často príliš drahá. Pri výbere športových potrieb myslite aj na bezpečnosť – napr. pri poruche bicykla sa vo veľkej rýchlosti môžete zraniť, pri potápaní s nekvalitnou výstrojou riskujete utopenie a pod.
Ušetrite ešte viac so zľavovými kupónmi
Napriek nízkym cenám tovaru a poštovného môžete pri nákupe cez Aliexpress.com ušetriť ešte viac využitím zľavových kupónov. Tie nájdete na rôznych internetových stránkach propagujúcich web stránku Aliexpress.com. Hodnoty kupónov sú rôzne, na niektorých môžete nájsť 5 či 10 % zľavu, na iných zasa omnoho vyššiu zľavu, ktorá je však často obmedzená na určitý druh tovaru.
Pre nákup na Aliexpress.com existujú 2 druhy kupónov:
- Aliexpress kupóny – vydáva ich Aliexpress pri príležitosti rôznych predajných akcií, výročí a pod. Môžu platiť na celý sortiment alebo iba na vymedzený okruh.
- Kupóny od predajcov – vydávajú ich samotní predajcovia a môžete ich teda použiť iba na nákup ich produktov na Aliexpress.com.
Kupóny sú tvorené zľavovým kódom, ktorý musíte vložiť pri dokončovaní objednávky v pokladni. Uložené kupóny nájdete v sekcii My coupons vo vašom užívateľskom profile. Nezabudnite na ne, ich platnosť je totiž spravidla časovo obmedzená.
Predajcu i tovar si vopred preverte
Mnohí zo stoviek či dokonca tisícov predajcov na Aliexpress.com sú spoľahliví a k zákazníkom majú seriózny prístup. Nájde sa však aj nemálo tých problémových. Ak sa teda nechcete pri nákupe „popáliť“, dôkladne si preverte výrobcu i produkt, ktorý ponúka.
Pri konkrétnom produkte sledujte jeho hodnotenie a počet objednávok. Tieto údaje nájdete na produktovej stránke hneď pod názvom produktu. Ak má produkt nízke hodnotenie, nebude asi príliš kvalitný, no produkt s vysokým hodnotením, ktorý si zakúpilo 10 zákazníkov, na tom tiež nemusí byť s kvalitou dobre.
Údaje o predajcovi nájdete na stránke produktu nad produktovou fotografiou (predajca je označený ako Store). Všímajte si najmä hodnotenie, ktoré má tvar napr. 98 % Positive feedback, kde 98 % vyjadruje hodnotenie obchodu. Všímajte si tiež, ako dlho má predajca otvorený účet – napr. Open: 1 year(s) znamená, že predajca ponúka na Aliexpress.com svoj tovar 1 rok.
Tip – dajte si pozor predovšetkým na situácie, keď:
- Je produkt podozrivo lacný – ak narazíte u nejakého predajcu na produkt, ktorý je o desiatky eur lacnejší než u iných, zbystrite pozornosť a radšej si do bodky preverte jeho spoľahlivosť.
- Predajca má otvorené krátko – každý musí nejako začať, avšak podvodníci sa na Aliexpress dlho neohrejú, pretože Aliexpress si na ich odhaľovaní dáva záležať. Je teda možné, že predajcovi, ktorý na Aliexpress.com pôsobí krátko a má podozrivo lacné produkty, ide iba o rýchly zisk bez ohľadu na to, či poškodí svojich zákazníkov.
- Predajca alebo produkt má málo hodnotení – žiaľ, všetko sa dá oklamať a rovnako to platí aj pre systém hodnotení na Aliexpress.com. Pre predajcu nie je problém zaplatiť si zopár ľudí, ktorí mu napíšu falošné pozitívne hodnotenia a on bude v očiach zákazníkov vyzerať serióznejšie. Na Aliexpress.com nakupuje nespočet ľudí z celého sveta, väčšiu váhu preto majú hodnotenia u predajcu, ktorý ich má stovky či tisícky.
Doprava zadarmo nie je vždy najlepšou voľbou
Aliexpress ponúka veľa spôsobov dopravy, v závislosti od predajcu a predávaného tovaru. Orientácia v nich nie je jednoduchá, no môžeme ich rozdeliť do 3 základných skupín.
- Obyčajná doprava – tento spôsob dopravy je zadarmo a ide spravidla o služby Čínskej štátnej pošty (Čína totiž poštové služby dotuje). Môže mať názov nap. China Post Air Mail, China Post Air Parcel, HongKong Post Air Mail, HongKong Post Air Parcel. Touto cestou posielajú predajcovia zväčša drobné zásielky, ktoré vám doručí Slovenská pošta ako obyčajnú zásielku, bez nutnosti podpísať doručenku. Nevýhodou je, že nemôžete sledovať pohyb zásielky a od okamihu vykonania objednávky vám neostáva nič iné, len čakať – často aj vyše mesiac. Spoľahlivosť tejto prepravy tiež nie je najvyššia a občas sa nejaká tá zásielka stratí.
- Registrovaná doprava – ide rovnako o prepravu poštou, zásielka však dostane sledovací kód, pomocou ktorého ju môžete lokalizovať a pomocou ktorého systém Aliexpress zistí, že vám zásielka bola doručená. Doručuje ju taktiež Slovenská pošta, ale ako doporučenú zásielku. Môže byť zadarmo, inokedy sa jej cena pohybuje v rozmedzí niekoľkých eur až niekoľkých desiatok eur, v závislosti od veľkosti a hmotnosti zásielky. Doručenie trvá spravidla týždeň, dva i tri. Názov tohto druhu dopravy môže byť Aliexpress Standard Shipping, Aliexpress Premium Shipping, prípadne China Registered Air mail – práve slovo „registered“ väčšinou znamená, že pohyb zásielky môžete sledovať.
- Doprava kuriérskou spoločnosťou – ide o svetové kuriérske spoločnosti ako napr. UPS, DHL či FedEx. Tento spôsob je najspoľahlivejší, cena doručenia sa často pohybuje v desiatkach eur a doručenie trvá taktiež týždeň-dva. Týmto spôsobom si nechávajte doručiť iba hodnotné či krehké zásielky, pri ktorých vyžadujete 100 % spoľahlivosť doručenia.
Každý predajca ponúka iné spôsoby doručenia, konkrétnu ponuku pre konkrétny produkt nájdete na stránke produktu v záložke Shipping & Payment.
Najrýchlejšie zaplatíte platobnou kartou
Čo sa týka platieb, Aliexpress ponúka niekoľko spôsobov. Najrýchlejšia a najjednoduchšia je platba platobnou kartou – či už bežnou kartou k účtu (debetnou) alebo kreditnou. Systém akceptuje karty Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro a American Express. Obavy z bezpečnosti mať nemusíte, ak nebudete chcieť, Aliexpress si údaje vašej karty pre jednoduchšie opakované platby neuloží.
Navyše, väčšina kariet dnes podporuje bezpečnostnú technológiu 3D secure. Tá vyžaduje pri každej platbe overenie bezpečnostným kódom, ktorý obdržíte v SMS správe, ktorá príde na vaše mobilné číslo. Veľa ľudí tiež netuší, že v prípade nezrovnalostí pri platbe alebo zneužití karty má okrem garancie Aliexpressu o vrátení peňazí taktiež možnosť reklamovať platbu v banke (reklamácia nemusí byť vždy úspešná).
Okrem platby kartou ponúka Aliexpress ešte platbu cez systém Western Union či bankovým prevodom a platbu cez platobné brány. Bankový prevod do Číny neodporúčame, zbytočne by ste si platbu skomplikovali. Ostatné spôsoby platby sú určené pre iné krajiny.
Cez službu PayPal už na stránke Aliexpress.com nezaplatíte. Namiesto toho máte k dispozícii vlastný platobný systém spoločnosti Aliexpress s názvom AliPay. Doručenie s platbou na dobierku Aliexpress neponúka.
Kedy sa platí clo a DPH?
V prvom rade majte na pamäti, že podmienky, pri ktorých sa platí clo a DPH sa z času na čas menia. V súčasnosti (rok 2019) neplatíte clo ani DPH pri balíkoch v hodnote do 22 €, ale pozor, colníci berú do úvahy celú hodnotu objednávky, vrátane poštovného.
Pri celkovej hodnote objednávky 22 – 150 € musíte doplatiť DPH, čo je 20 % z celkovej hodnoty objednávky. Ak hodnota objednávky presiahne 150 €, musíte doplatiť najprv clo a následne z ceny navýšenej o clo ešte aj DPH vo výške 20 %.
K týmto sumám ešte pripočítajte poplatok za preclenie kuriérskou spoločnosťou, ktorá vás tak zastúpi v colnom konaní. Tento poplatok býva rôzny a najčastejšie sa pohybuje od 5 € vyššie, v závislosti do kuriérskej spoločnosti. Precliť tovar si môžete aj sami, no ide o pomerne zložitý administratívny proces, na ktorom sa neoplatí šetriť.
Dobrou stratégiou teda je, ak si váš nákup rozdelíte na viac objednávok, ktorých hodnota nepresiahne 22 €, resp. 150 € (podľa možností). Sledovať viacero objednávok je síce komplikovanejšie, no zároveň ušetríte na colných nákladoch a DPH.
Aktuálne sadzby cla na každý rok uverejňuje finančná správa v tzv. colnom sadzobníku. Sadzby sa pohybujú v rozmedzí cca 1 – 11 %, pričom na niektoré tovary sa clo nevzťahuje.
Príklad pre výpočet cla a DPH:
- Holiaci strojček z Aliexpress -> 180 €
- Cena dopravy -> 20 €
- Celková hodnota objednávky = 180 + 20 = 200 €
- Clo na holiace strojčeky -> 2,2 %
- Hodnota objednávky vrátane cla = 200 + (200 × 0,022) = 200 + 4,4 = 204,4 €
- Hodnota objednávky vrátane cla i DPH 20 % = 204,4 × (204,4 × 0,20) = 204,4 + 40,88 = 245,28 €
- Poplatok za preclenie kuriérskou spoločnosťou: 5 €
- Spolu zaplatíte: hodnota objednávky 200 € + clo 4,4 € + DPH 40,88 € + poplatok 5 € = 250,28 €
Tip – ako neplatiť clo a DPH
Pri niektorých produktoch máte možnosť zvoliť krajinu, odkiaľ bude produkt odoslaný. Ak má predajca sklad v niektorej krajine EÚ, zvoľte odoslanie z tejto krajiny – tovar v týchto skladoch je totiž už preclený. Cena produktu v tom prípade síce môže byť vyššia, avšak pri väčšine z nich je stále menšia, ako keby ste mali platiť clo a DPH vy sami.
Garancie Aliexpress a ako ich uplatniť
Aliexpress vám ponúka pri nákupe nasledovné garancie:
- Refund guarantee – v prípade, že vám produkt nebude doručený vôbec, alebo vám predajca doručí iný produkt, prípadne bude mať produkt iné parametre než boli uvedené pri jeho popise, máte dve možnosti. Buď produkt zašlete späť, pričom vám bude vrátená plná suma vrátane nákladov na poštovné späť k predajcovi, alebo si produkt necháte a predajca vám vráti časť zaplatenej sumy. Táto garancia sa vzťahuje aj na dodanie tovaru, ktorý je napodobeninou skutočnej značky (časté napr. pri oblečení).
- On time deliver guarantee – Aliexpress garantuje, že každý predajca vám vráti peniaze v prípade, že produkt k vám nedorazí v stanovenej lehote.
Tieto všeobecné garancie upravujú jednotliví predajcovia vo svojich podmienkach. Napr. každý predajca má inú max. lehotu pre dodanie tovaru, po ktorej si môžete uplatniť vrátenie peňazí. Vždy si teda dôsledne prečítajte podmienky predajcu pod záložkou Seller guarantees nad popisom produktu.
Majte na pamäti, že pri vrátení peňazí vám nemusia byť vrátené prípadné poplatky za platby, za prevod meny a podobné transakčné poplatky mimo poštovného.
Potvrdenie o skompletizovaní objednávky
Po objednaní tovaru vás Aliexpress vyzve, aby ste potvrdili skompletizovanie objednávky. Tým potvrdíte, že ste objednaný tovar obdržali, pričom následne vám začne plynúť 15-dňová ochranná lehota, počas ktorej si môžete uplatniť vrátenie peňazí na základe už spomínaných garancií.
Nikdy preto nepotvrdzujte objednávku predtým, než vám bude tovar doručený, a to ani v prípade, že systém sledovania objednávky hlási, že bola doručená. Aj po doručení objednávky si nechajte deň-dva čas na dôkladné otestovanie objednaného tovaru.
Systém Aliexpress po určitej max. časovej lehote potvrdí prijatie tovaru automaticky – túto max. lehotu si určuje každý predajca individuálne v závislosti od ponúkaného spôsobu prepravy. Lehota sa môže pohybovať od 5 do 60 dní.
Aliexpress vás na čas do uplynutia ochrannej lehoty upozorní v e-mailovej správe, ktorú obdržíte po odoslaní zásielky predajcom. Následne máte možnosť objednávku ihneď potvrdiť (Confirm order received), otvoriť spor s predajcom (Open dispute), prípadne požiadať o predĺženie max. lehoty (Request to extend purchase protection) – o to žiadajte v prípade, že predajcovi dôverujete, aby zbytočne nenaťahoval čas.
Otvorenie sporu
V uvedenom čase do 15 dní od potvrdenia objednávky, no najskôr 6 dní od samotného objednania tovaru si následne môžete uplatniť garancie od predajcu. Začať musíte tým, že otvoríte s predajcom spor, kliknutím na tlačidlo Open dispute, ktoré nájdete pri každej jednej objednávke v sekcii My orders pod ikonkou užívateľského účtu.
V ďalšom kroku musíte zvoliť navrhované riešenie sporu:
- Refund only – tento spôsob voľte v prípade, že k vám tovar nedorazil, prípadne prišiel poškodený a požadujete vrátenie plnej sumy. Taktiež ho voľte, ak tovar nezodpovedá špecifikácii predajcu, no aj tak si ho chcete ponechať a požadujete iba čiastočné vrátenie zaplatenej sumy.
- Return goods – Tento spôsob vyberte, ak ako zákazník nie ste spokojný s dodaným tovarom a chcete ho zaslať späť predajcovi, pričom vám bude vrátená plná suma.
V ďalšom kroku označíte, či ste obdržali zásielku (Did you receive the item?), ak vám ešte nedorazila, označte možno nie (No).
Ďalej musíte zvoliť dôvod, pre ktorý požadujete vrátenie peňazí v políčku Reason for refund request a v ďalšom políčku Please specify the reason tento dôvod bližšie špecifikovať. Možných kombinácii je veľmi veľa, preto tu nebudeme všetky vypisovať.
Do políčka Refund amount potom vyplňte požadovanú sumu, ktorú chcete vrátiť v rozmedzí súm uvedených vpravo od políčka. Do posledného políčka Please write you request detail detailne popíšte predajcovi situáciu, ktorá nastala.
Bez dôkazov sa nepohnete
Nevyhnutnosťou pri spore s predajcom je dokázať, že pravda je na vašej strane. Preto si vždy zaobstarajte fotografie alebo videá produktu, ktorý je predmetom sporu.
Dajte si záležať, aby boli viditeľné aj detaily prípadného poškodenia, resp. detaily, v ktorých sa výrobok odlišuje od špecifikácie, ktorú uvádza výrobca na Aliexpress.com. Taktiež by ste nemali vynechať detaily zo štítku balenia, t. j. odosielateľa i hmotnosť zásielky – na základe hmotnosti totiž ľahko dokážete, že predajca vám poslal iný produkt, než ste si objednali, prípadne, že vám neposlal všetky produkty, ktoré ste si objednali.
Dôkazy môžete k správe o spore pripojiť v sekcii Upload evidence (Optional) na konci stránky o otvorení sporu. Kliknutím na tlačidlo Browse môžete pridať fotky, kliknutím na Add Video pridáte video.
Tip – najčastejšie pokusy o podvod pri riešení sporov:
- Predajca sľubuje vrátenie peňazí po uzavretí sporu – podvodníci na vás môžu naliehať, aby ste spor uzavreli s tým, že peniaze vám pošlú hneď ako tak urobíte. Týmto spôsobom sa môžete o svoje peniaze pripraviť navždy, pretože po uzavretí sporu ich už nedokážete od predajcu vymôcť.
- Naťahovanie času – podvodník bude zámerne predlžovať už tak nezvyčajne dlhú lehotu doručenia napriek tomu, že bude z vaše strany očividné, že tovar vám zaslať nechce. V takom prípade so sebou nenechajte manipulovať a ihneď otvorte spor s takým predajcom.
- Predajca nechce vrátiť peniaze – občas sa stáva, že predajca vám v spore prisľúbi vrátenie peňazí, no v skutočnosti vám ich nepošle a dúfa, že na malú sumu zabudnete. V takom prípade sa ho nebojte na vrátenie vyzývať opakovane.
- Číslo zásielky neexistuje – ak využívate spôsob dopravy so sledovaním zásielok, preverte si číslo zásielky a jej polohu čo najskôr. V niektorých prípadoch sa môže stať, že predajca uvedie nesprávne číslo zásielky a váš tovar v skutočnosti ani nemusí byť na ceste k vám.
Skúsenosti užívateľov s nákupmi cez Aliexpress
Zákazníci Aliexpress.com na stránke najčastejšie nakupujú domáce potreby, hračky, oblečenie či rôzne drobnosti. Kvalitu domácich potrieb a hračiek si pochvaľujú, dokonca aj napodobeniny známych značkových hračiek sú skutočne vernou kópiou originálu.
Pri oblečení mávajú často problém odhadnúť správnu veľkosť a často sa stane aj to, že farba alebo materiál oblečenia nezodpovedá špecifikácii, resp. kvalita je nižšia a nezodpovedá očakávaniam.
Zákazníci najčastejšie volia dopravu zadarmo, zásielka im je spravidla doručená do mesiaca. Občas sa však stane, že preprava niektorej zásielky trvá dlhšie, prípadne zásielka nedorazí vôbec.
Garancie Aliexpress si zákazníci pochvaľujú a väčšinou nemajú problém s vrátením peňazí. Zriedka narazia aj na neochotného predajcu, s ktorým spor o vrátenie peňazí trvá dlhšie.
Vo všeobecnosti sú všetci spokojní s veľkým výberom tovaru, nízkymi cenami a, samozrejme, poštovným zadarmo.
Pulbikované dňa: 29.10.2019
Komentáre Pridať komentár
Dobrý deň.Objednala som si z Aliexpress masážny prístroj v hodnote 49€.Pristroj mi bol doručený ale nefungoval správne.Poslala som videá predajcovi a otvorila som spor v termíne.Dohodli sme sa že tovar pošlem späť a keď im balík príde pošlú mi peniaze.Už sú to dva mesiace a stále píše že tovar ešte nemá.Keď pozriem sledovacie čislo tak už mesiac ukazuje že je v Číne na colníci.Ako mám postupovať?
Objednal som si novú základnú dosku do notebooka. Nedopatrením som však objednal iný model s podobným značením. Pre mňa je to tovar, ktorý teda nepotrebujem.
Chcem ho vrátiť t.j. vymeniť. Za dosku som zaplatil 130 Eur a doska ktorú potrebujem stojí 140€.
Ako mám postupovať v tomto prípade?
Zdravím. Každému, komu neprišli peniaze po uzavretí sporu aliexpresom. Je to tak, že peniaze sa väčšinou pripíšu ku dňu platby za daný tovar, teda akoby ste ani nič nekúpili. Veľa krát nepovšimnuteľne ale vždy sa peniaze vrátia v prípade uznania sporu. Platby za tovar má Aliexpres, pokiaľ nepotvrdíte prijatie zásielky alebo nepremeškáte čas na otvorenie sporu, až následne aliexpres posiela peniaze predajcovi.
Takže za drahší tovar si treba strážiť čas, koľko má predajca na doručenie.
A pri kúpe skutočne si preveriť od kedy je predajca na Ali, aké má hodnotenia, recenzie (hlavne realne fotky od kupujúcich) a nekúpiť hneď od prvého najlacnejšieho.
Čo sa týka poštovného, ak si vyberiete aj so sumou za poštovné, znamená, že predajca zaplatí lepšie doručenie, prípadne poslanie cez inú krajinu v EU, teda sa vyhnete doplatku na SK pošte a clu.
Ešte maličkosť - ceny cez mobilnú aplikáciu, bývaju nižšie ako pri platbe cez počítač ( pár centov ale aj to poteší).
Toto sú moje skúsenosti s Aliexpresom, takže príjemné nakupovanie.
Velmi dobre zhrute informacie o cinskom bazare . Alebo ako sa hovori komu niet rady tomu niet pomoci.
Potrebujem poradiť objednala som si prvý krát šaty za 90 eur. Samozrejme mi neprišli. Otvorila som spor ale neuznali mi ho lebo som nemala relevantné dôkazy. Až po ukončení spotu som volala na infolinku pošty a zaslali mi doklad že sledované číslo nezodpovedá adrese. Keď som zadala odvolanie sporu tak mi AliExpres zaslal adresu kde mám zaslať doklad zo slovenskej pošty lenže tá stránka je nefunkčná a teraz neviem kde sa mam obrátiť. Predajca ma už má na sa láme. Má aj peniaze aj tovar čo mu vrátila pošta
Už sa asi nedočkám tovaru a neviem na koho sa mám obrátiť.
Dobrý deň,
tu sú odpovede na rôzne otázky, skúšali ste sa k tomu dopracovať cez túto stránku?
customerservice.aliexpress.com/home?language=en&from=byr_common&hcMapRule=aeMapRule
Chcem upozorniť na predajcu Obchod 3E cigariet od Ali expresu. Neobjednávajte cez neho nič. Predáva aj elektronicky tovar. Je to podvodník a klamár a zlý človek. Aj keď dodržíte postup reklamácie a Ali expres Vám potvrdí Vašu reklamáciu, predajca na to nereaguje. Nedostanete ani peniaze ani nový tovar. To súvisí aj s mojim blokom z 20.06.22 pod menom Peter.
Dobrý deň.
Chcem Vás poprosiť o adresu na Ali expres ,alebo mail. Predávajúci ani po reklamácii v termíne neposlal peniaze ,alebo nový tovar .Na spor upozornil aj Ali expre predajcu, ktorý klame a podvádza. Spor z mojej strany bol daný hneď po prevzatí zásielky, Za 6 mesiacov podvodník nevyriešil spor,
Nebol mi doručený maíl o prevzatie zásielky,mail išiel do spamu,zásielka bola vrátená Fedexom odosieĺateľovi.Ako mám postupovať,keď zásielku chcem ešte raz doručiť,nakoľko ju potrebujem.Zásielka je riadne zaplatená na účet AliExspress.
Dobrý deň, potrebujem poradiť, objednala som z Akiexpresu školskú tašku za cca 70 eur. {teda nebola najlacnejšia}. Prišla mi však úplne iná farba, akú som zadávala, taška jesuper len farba je nesprávna. Ako mám pistupovať, pitrebujem len vymeniť farbu. Ďakujem za radu
Vie mi niekto piradiť ako kontaktov Alliexpres zadal som nespravny tovar a už som ho cez card zapletel dik
Prosím o pomoc. Objednanú zásielku (tepláková súprava pre vnučku( zadrzala colnica a predajca zrušil objednávku. Otvorila som spor a Aliexprexx uznal moju námietku. Predajca má vrátiť plnú sumu. Trvá to už od 2.12.2021 a peniaze nikde. Predajca na moje výzvy nereaguje a nekomunikuje. Ako mám postupovať ďalej?
Dobrý deň, objednala som si v júli smart hodinky z Aliexpresu. Neboli používané, iba raz. Chcem ich teraz nabiť a nedajú sa. Kontaktovala som zatiaľ predávajúceho. Je tam nejaká šanca na vyriešenie problému?
Dobrý deň, článok vyšiel pred dvomi rokmi, preto nemusí byť celkom aktuálny. Viacero vecí sa odvtedy zmenilo, nielen spomínané vrátenie tovaru, ale aj podmienky ohľadom cla. Článok budeme čo najskôr aktualizovať.
Pozor informacie v tomto clanku nie su aktualne alebo su klamlive. Pri vrateni tovaru spat vyrobcovi, hradi postovne naklady kupujuci. Je to uvedene aj na stranke alliexpress konkretne tu https://sale.aliexpress.com/__pc/v8Yr8f629D.htm?spm=a2g0o.detail.1000016.1.49611099aNhqse#origin . Pre istotu to tu zkopirujem, ale da sa to najst po kliknuti na buyer protection pri produkte.
The seller must comply with other relevant legal requirements (warranty, return, etc.) that may be applicable depending on your location as buyer. For instance, in most EU countries you will generally have a 2-year legal conformity warranty and a 14-day right to return (please note that in case of return, the buyer must bear the cost of returning the products to the seller).
Cize v preklade tam je napisane, ze v pripade vratenia tovaru vyrobcovi alebo predajcovi znasa postovne naklady kupujuci. Asi nemusim vysvetlovat kolko vas budu stat postovne naklady na poslanie akehokolvek tovaru do Ciny. Takze ta zarucna doba a moznost vratenia tovaru je len taka krasna nefunkcna formalita a vsetci predajcovia si to urcite tiez vedia zratat.
Takze ked nieco objednavat treba ratat s tym, ze tam nemate ziadnu zaruku a treba davat pozor od koho kupujete a pozerat hodnotenia ako tovaru tak aj obchodu. S ostatnymi vecami v tomto clanku suhlasim.
zakúpil som si cez aliexpress fat ebike . mesiac prešiel a na výzvy predajca nekomunikoval . sledovacie číslo bolo nefunkčné tak som otvoril spor . na druhý deň napísal , že bol na dovolenke . staré číslo bolo prečiarknuté a uvedené druhé . spor som teda zrušil . po pár dňoch už som mal zablokovaný účet . ebike síce prišiel , ale s jednoduchou odpruženou vidlicou . spor som už otvoriť nemohol . účet som si spravil druhý a dvojitú vidlicu som si musel objednať samostatne .
Ivan Bulla, využila by som možnosť poslania samostatného 9 inch displeja a rámu. Uvidíte, ako bude predajca ďalej reagovať. Ak budete mať pocit, že nie je jeho správanie OK a dané veci pravdepodobne neprídu, až potom by som otvorila spor, samozrejme, treba si strážiť čas, aby ste to stihli v predpísanú dobu.
Dobrý deň, prosím Vás o radu.
Dňa 23.9.2020 som kúpil od predajcu Sinosmart Android autorádio pre Toyota RAV4 2013. Rádio má výborné parametre, jeho cena po odrátaní kupónov bola 246,11€. Predajca ale urobil chybu a miesto modelu s 9 inch displejom mi poslal model s 10,1 inch displejom. Navrhol som mu aby poslal správny model a ja mu potom nesprávny vrátim. Nevyjadril sa k tomu a ponúka mi možnosť že mi pošle samostatný 9 inch displej a rám. Som technik a asi by som to zvládol vymeniť. Mám ale obavu ( keďže v Aliexpresse beží čas do dodania a to je dnes 17 dní ) že ak sa pustím touto cestou uplynie 17 dní dokedy mal byť výrobok doručený, potom mám 15 dní na prípadné otvorenie sporu. A ak dovtedy nebudem vedieť povedať či je tovar v poriadku, už asi nie som nijako chránený. Samozrejme môžem otvoriť spor už teraz a žiadať plnú refundáciu a vrátenie tovaru.
Aký postup navrhujete?
Ďakujem
Bulla
0904655557
Dobrý deň,
prosím môžete poradiť? Neviem čo mám urobiť. Kúpila som tovar, ktorý neprišiel. Medzi tým mi skončila platnosť platobnej karta z ktorej som za tovar platila a nová karta má úplne iné číslo. Vraj ak uznajú reklamáciu, peniaze vracajú na kartu (vraj predajca nedokáže vrátiť peniaze na účet, lebo číslo účtu nevidí). Mám šancu na vrátenie peňazí: Čo musím urobiť? Na aliexpresse mám už nastavenú tú novú karu, ale vraj k tomu sa tiež predajca nevie dopracovať.
Vopred ďakujem za pomoc
Zsilková
Dobry den, prosim Vas a neviete ako to je, ked nakupujem na firmu tovar, ktory chcem dalej predavat a oni faktury neprikladaju k tovaru, ze ako si ho dam do nakladov? :-)
Dakujem.
Ďakujem za rozsiahlu inštruktáž k tejto stránke. Chystám sa urobiť svoj prvý nákup a dosť som sa strácala. Teraz už hádam budem ako ryba vo vode :-)