inSPORTline Atana cyklotrenažér – recenzia, skúsenosti
Obsah recenzie: + Zobraziť obsah článku
(80.4%)
Ďalším modelom z portfólia výrobcu inSPORTline je model s označením Atana. Dizajnovo je trochu iný a odklon od klasiky si všimnete hneď vďaka umiestneniu záťažového kolesa s elektronickým ovládaním v zadnej časti. Tento spôsob umiestnenia líši Atanu od iných cyklotrenažérov. Dizajn je v tomto prípade prispôsobený tejto zmene, ale mierne hranatejšie tvary nepôsobia rušivo, skôr originálne. Rám je z pevnej ocele s lakom odolným proti poškriabaniu a nechýbajú ani transportné silikónové kolieska pre pohodlnú manipuláciu. Určite oceníte nastaviteľnosť sedadla a riadidiel. Samozrejme, že vertikálne aj horizontálne. Zaujímavo je riešená tyč, po ktorej je možné posúvať sedadlo a riadidlá podľa potreby v horizontálnej rovine. Tá je kosoštvorcová a k celkovému dizajnu tvarom príjemne ladí. Za zmienku určite stojí magnetický brzdný systém, ktorý nesie rad výhod a určite oceníte aj elektronické ovládanie, pomocou ktorého je možné meniť záťaž priamo na displeji. Plusom je široká ponuka programového vybavenia, kde okrem prednastavených programov nechýba ani HRC program, ktorý prispôsobuje záťaž optimálnej tepovej frekvencii, vďaka čomu môže byť cvičenie oveľa efektívnejšie. Nosnosť tohto modelu je skvelých 150 kg a vhodný je skoro pre každú postavu.
Ťažký kaliber
Nie tak doslova, robustná oceľová konštrukcia váži okolo 50 kg, čo je na takýto stroj pomerne bežná hmotnosť. Nebojte sa, transportné kolieska nechýbajú. Nosnosť tohto modelu je až 150 kg. Určený je predovšetkým na komerčné účely, no mať ho doma, to vám nik nezakáže. inSPORTline Atana je jasnou voľbou pre športovcov, resp. náročných používateľov. Ide totiž o moderný cyklotrenažér s LED displejom a množstvom funkcií.
Zdalo by sa, že 14 kg záťažové koleso je výsmechom za cyklotrenažér, ktorého hodnota sa pohybuje okolo tisíc eur. No je potrebné si uvedomiť, že využíva magnetický brzdný systém a odpor kolesa je teda znásobený. Pohon je zabezpečený remeňom. Čo však nezabúdajte je, že zariadenie je potrebné zapojiť do elektrickej siete. Inak by všetky snímače a displej nemohli fungovať.
Posed, ako má byť
Konečne inSPORTline nešetril, bodaj by aj áno, a vsadil na kvalitné ergonomické sedadlo. K tomu všetkému si môžete sedadlo prispôsobiť vertikálne i horizontálne. Upraviť si môžete aj výšku riadidiel, ktoré sú inak dobre tvarované a pri bicyklovaní sa dobre držia. Rám si tak doslova môžete prispôsobiť na mieru. Výrobca udáva, že cyklotrenažér je vhodný pre osoby až do výšky 200 cm.
K posedu patrí aj komfort, a tu je jedno výrazné mínus. Držiak na fľašu pri stroji, ktorý stojí cez tisíc eur, chýba. Prečo inSPORTline zabudol na taký podstatný detail naozaj netušíme. Stojan na tablet nechýba, no a samozrejme, dôležitú časť tvorí LED displej. Samozrejmosťou je aj núdzová brzda.
Ukáže pravdu
Ak chcete mať svoj progres pod kontrolou a chcete si dávať stále nové ciele, v takom prípade je tu počítač, ktorý zobrazuje čas, rýchlosť, tepovú frekvenciu, výkon, vzdialenosť a dokonca aj počet otáčok. Súčasťou je aj HRC program, ktorý reguluje záťaž podľa vašej tepovej frekvencie. Takisto je to WATT program, ktorého úlohou je udržovať vaše nohy v neustálom zábere bez stagnácie. Pripojiť možno aj prijímač hrudného pásu, ktorý je dokonca súčasťou balenia.
Počítač však okrem spomínaných dvoch programov ponúka ešte aj ďalšie prednastavené. Konkrétne ide o 12 prednastavených programov. V praxi sme nepoužili ani jeden a radšej sme si zvolili vlastné tempo. Displej je však vcelku prehľadný a ľahko sa ovláda. inSPORTline Atana je veľmi stabilným zariadením, vďaka čomu je tréning veľmi pohodlný a efektívny, čo sa nám pri šliapaní osvedčilo.
Pohodlné ovládanie
Cyklotrenažér inSPORTline Atana je sofistikovaným prístrojom. Ovládanie záťaže nie je manuálne, ale elektronické. Je veľmi plynulé a zároveň pohodlné. Brzdy sú magnetické, čo je dôvod, prečo sú také účinné. Záťažové koleso má až 32 stupňov záťaže, a preto si náročnosť môžete zvoliť sami podľa toho, či chcete ísť do kopca, alebo šliapať po rovine.
Magnetický brzdný systém odvádza svoju robotu skvele, rovnako ako remeňový pohon. Atana je extrémne tichým cyklotrenažérom. Oproti čeľusťovému systému brzdenia je magnetický efektívnejší a trvácnejší.
Skúsenosti a recenzie
Ak máte chuť investovať do prvotriednej kvality, inSPORTline Atana je rozhodne správna voľba. Elektronické ovládanie záťaže a počítač, ktorý zobrazuje presné a reálne hodnoty, je presne tým, čo pravý športovec potrebuje. Hoci s rozhorčeným oznamujeme, že chýba držiak na fľašu, Atana si nás i ďalších používateľov získala inými parametrami.
32 úrovní záťaže, nosnosť až 150 kg a perfektný posed aj s kvalitným ergonomickým sedadlom. Samozrejme, netreba zabúdať na fakt, že inSPORTline Atana je nutné pripojiť do elektrickej siete. Inak vám počítač nepôjde. Vďaka nemu máte svoj tréning pod maximálnou kontrolou. Využiť môžete aj prednastavené programy. Pochvala patrí aj magnetickým brzdám. Cyklotrenažér je vhodný aj pre osoby do 200 cm. Konštrukcia je kvalitná a robustná. Kúpou tohto zariadenia siahnete hlboko do vrecka, ale kúpite prvotriedny produkt, ktorý prekoná vaše očakávania.
Dátum publikovania: 15.08.2019
Najlepšie stacionárne bicykle – cyklotrenažéry 2024 – recenzie, test, porovnanie
Ak ste sa rozhodli pre nákup cyklotrenažéra, tak to s tréningom myslíte vážne. Veľa ľudí volí cyklotrenažér aj ako ďalší stupeň pri tréningoch a prechod z rotopédu. Je to výborná voľba počas zimného obdobia, kedy sa musíte vzdať tréningov na bicykli alebo v prípade nepriaznivého počasia. Trh, čo sa týka cyklotrenažérov je už výborne zastúpený. Veľké množstvo výrobcov fitness zariadení... Prečítať článok
Pridať komentár